Rozbor stříbrného závodu MČR

O víkendu 27.-28.9. proběhlo v Osečné u Nového Boru Mistrovství republiky na klasické trati. Říčany reprezentovaly všechny 3 holky Vyhnálkovi - Bára v D16, Eva v D35 a Maruška v T6 (bohužel ve čtrnáctkách se MČR neběhá).  Výsledek je skvostný - Bára veze stříbrnou medaili, pouhých 8 sekund od zlaté Terky Čechové z Jihlavy.

MCR_2014kl_D16

Sobotní semifinále bylo pro Báru jednoznačná záležitost - s náskokem vyhrála svůj rozběh. Maruška zaběhla pěkný závod na trati delší, než měla ségra, Eva skončila těsně za půlkou a vyběhla si tak pro neděli finále B.

Hlavní mistrovský závod se koná v neděli. Bylo nádherné počasí, skvělá atmosféra. Parametry tratě D16 - 4,7km, 220m převýšení, 9 kontrol. Bára to rozběhla výborně, na rádiu na 6 kontrole vedla o 13 vteřin před Čechovou, třetí Chaloupská už měla přes dvě minuty ztrátu. Podle mezičasů Bára ještě na osmé kontrole, nějakých 400m před cílem, vedla... nakonec je z toho stříbro, což je super, Bářin nejlepší výsledek na MČR. Těch 8 sekund mrzí, ale alespoň je co zlepšovat 😉 . Eva v neděli doběhla 8. v D35B, tedy celkově 22.místo, Maruška se neztratila ve velké konkurenci v T6 a na trati 6,6km/305m skončila v polovině.

Kritické sebehodnocení vicemistryně republiky Báry

PostupyMCR_D16

K1: směr, přeběhnout jednu cestu, hustník nalevo, cesta, hustník dále napravo, přes dvě cesty zleva toho trojúhelníkového rozcestí, kousek po horní cestě doleva, pak doprava po cetě na hřbetu do kopce, nad hustníkem vlevo doleva po cestě, dole mírně uhnout na hustník vpravo ve svahu, za ním a za pěšinkou dohledat jámu

Možná jsem měla jít zleva-směr, napřímo ke K5, za ní po pěšince až mezi hustníky, za nimi po cestě nahoru doprava a u hustníku napravo za rozcestím se odpojit doleva na kontrolu. Tímto postupem bych ušetřila výživné stoupání po hřbetě, které jsem stejně hned seběhla po té cestě doleva...

K2: mírně oběhnout údolí s hustníčkem, hlídat dva stromy, po vrstevnici přes rýhu k další rýze s kontrolou

K3: chtěla jsem jít po pěšince, ta se ale brzo ztratila v podrostu, takže kousek po pěšince, pak k bažince, strom nad ní, přes hřbítek a údolíčko na další hřbítek s kontrolou

K4: podél hustníku, po hřbítku, prostě rovně-byla vidět

K5: podél hustníku dolu na cestu, tam doleva, za pasekou po cestě doprava podél velké paseky, pořád po cestě údolím nahoru až k trojúhel. rozcestí známému z cesty na K1, odsud to trošku seknout do kopce, trefit cestu na hřbětě, přes ní a podél tmavého hustníku na kontrolu

Pro někoho možná bylo výhodnější než valit po cestě (atleti), aby to narval přes kopec (siloví běžci)-prostě nahoru, třeba po pěšince, pak doleva po pěšince a za oplocenkou mezi hustníky ke kontrole

K6: přes cestu, přes hřbet-mírně oběhnout, dolu, vlevo vidím paseku, nahoru, do členitého hřbítku-dohledat

K7: dolu na občerstvovačku,po silnici doleva, další pití, doprava po cestě, až za druhou paseku, tam začít stoupat, překrosit první rozhraní mezi dvěma význ. stromy, pak pruhem dalšího rozhraní, mírně vlevo a za hustníčkem dva velké stromy

K8: dolů na cestu k pasece, napřímo k další pasece vedle rozplizlého vrcholu, za ním dolů na cestu, po ní až na rozcestí u další paseky, odsud stoupat směr kontrola-možná malinko vlevo, abych 100% trefila tu rýhu, pak na její konec,(v dálce hlídat hustník-nepřeběhnu)

Taky to šlo na jednu z cest(pravá/levá; nebo rovně lesem), na rozcestí oběhnout ten vrchol, na rozcestí za ním je to asi skoro jedno, ale abyste neztráceli výšku, tak asi spíš tou pravou cestou podél paseky mírně do kopce, k pasece vedle louky a pak před hustníkem doleva na kontrolu.

K9: podél hustníku, pak držet směr, vyhlížet oblouk, u kterého sběrka byla; jste na konci, ale rozhoduje se až do cíle-napálit i tento postup naplno, protože těch osm vteřin jsem ztratila právě postupem na K9, ještě na osmičce jsem vedla a do cíle to mám stejně jak vítězka...

Příspěvek byl publikován v rubrice Závody. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.